W Dąbrowie Górniczej zostaną wstrzymane ruchy tramwajowe

W Dąbrowie Górniczej zostaną wstrzymane ruchy tramwajowe

W Dąbrowie Górniczej między nastąpi chwilowy przestój w ruchu tramwajowym ze względu na nadchodzące modernizacje torowiska. Miasto nareszcie może zrealizować długo wyczekiwaną inwestycję, która będzie polegała na wyremontowaniu torów oraz stacji tramwajowych. Mieszkańcy od dawna wyczekiwali tej chwili. Miasto nareszcie na poważnie wzięło się za modernizację torów. Wymiana i przebudowa nastąpi w okolicy Gołonóg i Reden. Plany przewidują rozbudowę przystanków autobusowych i tramwajowych. Na czas wstrzymania ruchu tramwajowego, wydział komunikacji wyznaczy zastępcze autobusy, które zawiozą pasażerów do miejsca podróży.

Inwestycja została podzielona na dwie większe części. Za realizację przebudowy torowisk i przystanków tramwajowych będzie odpowiadało kilka firm. Dzięki temu roboty drogowe będą odbywały się w znacznie szybszym tempie. Prace będą wydzielone na etapy, które pozwolą zachować część ruchu drogowego. Opracowany w ten sposób plan logistyczny pozwoli zachować kilka linii tramwajowych w obiegu. Kiedy robotnicy zakończą jeden etap, wznowią odrestaurowane pasmo ruchu, a następnie zajmą się przebudową drugiej części miasta.

Szczegóły dotyczące inwestycji i rozbudowy infrastruktury drogowej

W międzyczasie miasto znalazło również zwycięzcę przetargu na wymianę ponad pięciu kilometrów torów w Dąbrowie Górniczej. Do wymiany torowiska dojdzie na odcinku między Aleją Róż i Kasprzaka. Łączne koszty robót renowacyjnych wniosą około 76 milionów złotych. Wykonawcą będzie firma z Krakowa. Rada miasta poinformowała opinię publiczną o tym, że zamierzają podpisać ostateczne warunki umowy pod koniec listopada. Tymczasem prace renowacyjne trwają nie tylko w Dąbrowie Górniczej. Już tej jesieni w Łodzi pojawią się nowe tramwaje. Jak widać, coraz więcej miast inwestuje w transport publiczny.

Poznaliśmy również szczegóły dotyczące prac związanych z rozbudową torowiska w Dąbrowie Górniczej. Tory zostaną położone na klasycznych podkładach ze struny betonowej. Tego rodzaju materiał zapewnia duże bezpieczeństwo i wytrzymałość. Przebudowana zostanie również cała sieć trakcyjna wraz z układami zasilania. Możemy zatem uznać, że renowacja będzie obejmowała nie tylko same tory, ale także elektronarzędzia niezbędne do zasilania komunikacji tramwajowej. Przebudowa będzie jedną z największych modernizacji od lat.