Rozpoczynają się gruntowne prace remontowe na drogach województwa śląskiego na lata 2024 i 2025

Rozpoczynają się gruntowne prace remontowe na drogach województwa śląskiego na lata 2024 i 2025

Na Śląsku prace nad modernizacją infrastruktury drogowej są prowadzone bez przerwy, niezależnie od warunków pogodowych. Aby zagwarantować bezpieczeństwo oraz płynność ruchu, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach planuje szereg inwestycji na lata 2024 i 2025. W następnych latach na pewno nie zabraknie miejsc, gdzie będzie można spotkać drogowców pracujących nad unowocześnieniem sieci dróg. Sprawdziliśmy szczegółowy plan tych przedsięwzięć.

Aktualnie jednym z priorytetów Zarządu Dróg Wojewódzkich jest przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej 928 od skrzyżowania z DK 44 do skrzyżowania z DK 1. Jest to część większego projektu dotyczącego całkowitej przebudowy drogi DW928 Mikołów – Wyry – Gostyń – Kobiór, podzielonego na trzy etapy. Realizowane prace mają na celu poprawienie bezpieczeństwa oraz płynności ruchu. Koszt tej inwestycji wynosi 245,6 mln zł, a jej zakończenie przewidziane jest na 2026 rok.

Drugim kluczowym projektem jest przebudowa drogi wojewódzkiej 786 od Koniecpola do granicy województwa śląskiego. Prace obejmują m.in. ujednolicenie szerokości jezdni, poboczy oraz wyremontowanie lub wymianę istniejącej konstrukcji nawierzchni. Również planowane są prace związane z modernizacją infrastruktury technicznej, takiej jak kanalizacja deszczowa czy oświetlenie.

Przebudowa drogi wojewódzkiej 910 w Będzinie od skrzyżowania z DK 86 w Czeladzi aż do granicy Dąbrowy Górniczej to kolejna duża inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich. Prace mają się rozpocząć w styczniu 2024 roku i obejmują remont słynnej „nerki” w Będzinie, a także ponad 5-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 910. Środki na ten cel wynoszą niespełna 109,4 miliona złotych.

Budowa obwodnicy Sośnicowic to kolejna ważna inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich. Nowa obwodnica ma zastąpić obecny przebieg drogi wojewódzkiej nr 408 i zapewnić nowy układ komunikacyjny, przede wszystkim dla ruchu pojazdów ciężarowych. Koszt inwestycji to 125 mln zł i ma ona zakończyć się w listopadzie 2025 roku.

Planowane jest również przeprowadzenie gruntownej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 934 na odcinku od Imielina do skrzyżowania z DK 44, a także drogi wojewódzkiej nr 948 między Żywcem a Kobiernicami. Ponadto, Zarząd Dróg Wojewódzkich przewiduje rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 925 od granicy Rudy Śląskiej do granicy Rybnika.

Aktualnie trwają prace nad budową nowego wiaduktu nad torami kolejowymi na drodze wojewódzkiej 906 w Lublińcu. Planowane zakończenie tej inwestycji to luty 2025 roku, a jej koszt wynosi 41,9 mln zł.

O planach Zarządu Dróg Wojewódzkich na kolejne miesiące oraz rok 2024 dowiemy się prawdopodobnie w lutym przyszłego roku, po uchwaleniu budżetu województwa przez Sejmik Województwa Śląskiego.