Zagłębiowski Pałac Kultury: Arena innowacyjnych pomysłów na biznes i moda zorientowana na odpowiedzialność

Zagłębiowski Pałac Kultury: Arena innowacyjnych pomysłów na biznes i moda zorientowana na odpowiedzialność

29 listopada, hala Pałacu Kultury Zagłębia przerodziła się w prawdziwy inkubator innowacyjnych pomysłów na biznes. W tym miejscu odbyło się finałowe starcie w konkursie „Twój model biznesowy”, gdzie uczestnicy przedstawili swoje oryginalne koncepcje biznesowe. W tym samym dniu, młodzież również miała okazję zaprezentować swoje projekty w ramach inicjatywy „Twój pomysł – twoja innowacja”.

Konkurencję w dziedzinie przedsięwzięć biznesowych dla uczniów szkół średnich „Twój pomysł – twoja innowacja” stoczyli reprezentanci Technicznych Zakładów Naukowych, II LO i V LO. Każda drużyna miała za zadanie wykazać się inicjatywą, tworząc koncepcję biznesową i badając jej potencjalną popularność wśród przyszłych klientów, między innymi za pomocą mediów społecznościowych. Powstały w ten sposób interesujące projekty, takie jak sklep internetowy Gadżetarium zaprojektowany przez studentów TZN, agencja reklamowa AnimAD tworząca filmy animowane 2D i 3D, pomysł uczniów II LO oraz Centrum Sportu i Symulacji VR, autorski projekt uczennic V LO przeznaczony do treningu różnych dyscyplin sportowych za pomocą symulatorów. Jury uznało ostatni pomysł za najlepszy, a jego twórczyniami były Wiktoria Siudyka i Natalia Górska. Drugie miejsce zdobyli Maksymilian Baranowski, Szymon Siwcow i Łukasz Malkowski z TZN, natomiast trzecie miejsce przypadło Arturowi Grabarze, Maciejowi Potrawie i Juliuszowi Tarasinowi z II LO.

Anna Dziechciarz, zwyciężczyni konkursu „Twój model biznesowy”, postawiła na moda ekologiczną. Wskazała na problemy związane z nadprodukcją odzieży na świecie, niskim poziomem recyklingu i ogromnym zużyciem wody przez branżę odzieżową. Anna prowadzi obecnie sklep z wysokiej jakości używaną odzieżą i w swojej propozycji konkursowej skupiła się na rozszerzeniu działalności o personalizowanie ubrań oraz wykorzystanie tekstylnych odpadów do tworzenia dodatków takich jak gumki czy opaski.